Contact opnemen met de stad Oostende verloopt vanaf nu via één kanaal, het O-punt. Eén contactpunt voor alle vragen, bemerkingen, meldingen of complimenten dat zowel fysiek, digitaal als telefonisch te bereiken is.
Sinds 23 mei worden klachten, meldingen, voorstellen en positieve signalen gebundeld via één kanaal, het O-punt. “Je hoeft niet langer op zoek te gaan naar de juiste dienst, het juiste nummer of het correcte mailadres. Ook de signaalkaarten verdwijnen. Hiermee verlagen we de drempel om de stad te contacteren. Naast de ombudsdienst, die het sluitstuk vormt op de klachtenbehandeling, is dit een nieuwe en belangrijke stap richting een nog meer klantvriendelijke en toegankelijke overheid”, aldus burgemeester Bart Tommelein. Via het contactpunt wordt alles gecentraliseerd en doorgestuurd naar de juiste dienst of persoon voor opvolging. Het meldpunt koppelt zo snel als mogelijk met jou terug.
Klantvriendelijkheid staat hoog op de agenda. Mensen moeten snel en correct geholpen worden. In het verleden bereikten signalen ons via verschillende kanalen, de opvolging gebeurde verspreid. Hier ging soms tijd en informatie verloren. De centrale registratie zorgt er ook voor dat we zaken die regelmatig aan bod komen snel opmerken en structureel kunnen oplossen. Wil je de stad contacteren met vragen of bemerkingen? Eén adres: www.oostende.be/o-punt.